Bóg daje życie – smog je odbiera
Opublikowany 02 marca, 2021 at 14:41 PM
Bóg daje życie – smog je odbieraPolski Alarm Smogowy wraz ze Światowym Ruchem Katolików na rzecz Środowiska (ŚRKŚ) przy wsparciu Gościa Niedzielnego realizował kampanię „Bóg daje życie – smog je odbiera”, będącą częścią programu ŚRKŚ pn. „Zielone parafie”. Informacje o uchwałach antysmogowych, o konieczności wymiany starych urządzeń grzewczych na węgiel i drewno oraz możliwych do […]
Kontynuuj czytanieZobacz czym oddychasz!
Opublikowany 26 listopada, 2020 at 10:40 AM
Zobacz czym oddychaszModele ludzkich płuc kilkumetrowej wielkości pojawiające się w polskich miejscowościach w sezonie grzewczym to kolejna z akcji Polskiego Alarmu Smgoowego. Płuca „oddychają” przepuszczanym przez nie powietrzem i filtrują zawieszone w nim zanieczyszczenia. Przy dużym smogu, po kilku dniach można zaobserwować zmianę koloru płuc umieszczonych na bilbordzie, spowodowaną osadzającym się na nich pyłem zawieszonym.W […]
Kontynuuj czytanieKampania „Czy Sejmik uratuje życie 1500 Małopolan rocznie?”
Opublikowany 01 września, 2020 at 12:27 PM
czy sejmik uratuje życie 1500 małopolan rocznie?Krakowski Alarm Smogowy w uruchomionej we wrześniu kampanii społecznej postanowił przypomnieć, że obowiązkiem Radnych Sejmiku Małopolski jest rozwiązanie problemu smogu poprzez przyjęcie skutecznego programu ochrony powietrza. Ostateczna wersja programu musiała zostać przyjęta przez Sejmik jeszcze we wrześniu bieżącego roku.Na krakowskich przystankach pojawiły się plakaty z cytatami z uwag Małopolan, […]
Kontynuuj czytanieKampania „W Twoim domu mieszka złodziej!”
przez Natalia
Opublikowany 21 listopada, 2019 at 12:55 PM
W Twoim domu mieszka złodziej!Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, we współpracy z Krakowskim Alarmem Smogowym, rozpoczął kolejną edycję kampanii informacyjno – edukacyjnej, przedstawiającą korzyści z wymiany kotłów węglowych na nowoczesne urządzenia grzewcze. Rezygnując z kotłów węglowych mieszkańcy mogą zyskać: więcej czasu wolnego, lepsze zdrowie, wygodę, obniżyć koszty ogrzewania, ale przede wszystkim mogą przyczynić się do poprawy […]
Kontynuuj czytanieKampania na Dzień Kobiet “W tym roku na Dzień Kobiet przestań truć”
przez Natalia
Opublikowany 08 marca, 2019 at 13:09 PM
“W tym roku na Dzień Kobiet przestań truć”W marcu 2019 r. na terenie aglomeracji krakowskiej prowadzona była kampania pod hasłem “W tym roku na Dzień Kobiet przestań truć”, która miała zachęcić mieszkańców gmin ościennych Krakowa do wymiany przestrzałych, wysokoemisyjnych pieców. Informowała ona o zapisach uchwały antysmogowej i możliwych do uzyskania dotacjach.Kampania została zbudowana wokół Dnia […]
Kontynuuj czytanie#NieDuś
przez Patryk Tyburkiewicz
Opublikowany 14 stycznia, 2019 at 14:33 PM
#NieduśOd 16 maja, na ulicach Krakowa pojawiły się zadymione, szaro-żółte billboardy i citylighty, na których widnieje ostrzeżenie w postaci żółtej kartki pokazanej tym mieszkańcom Krakowa, którzy ciągle jeszcze nie wymienili swoich pieców na proekologiczne.Żółta kartka w kampanii #NieDuś informuje o nowym przepisie całkowicie zakazującym palenia drewnem i węglem po 1 września 2019 r., ostrzega przed […]
Kontynuuj czytanieWeź dotację, wymień piec
przez Patryk Tyburkiewicz
Opublikowany 14 stycznia, 2014 at 14:06 PM
Weź dotację, wymień piecW sezonie grzewczym na terenie Krakowa działa ok. 40 tys. pieców na węgiel. Są one głównym źródłem smogu i, zgodnie z uchwałą podjętą przez Sejmik Województwa Małopolskiego, powinny zostać zlikwidowane do końca 2018 roku. Oznacza to, że każdego roku 8 tysięcy pieców powinno zostać zlikwidowanych i zastąpionych ogrzewaniem bardziej przyjaznym środowisku. Do […]
Kontynuuj czytanieKraków bez smogu
przez Patryk Tyburkiewicz
Opublikowany 14 listopada, 2013 at 13:45 PM
Kraków bez smoguW listopadzie 2013 r. wystartowała kolejna odsłona kampanii społecznej Krakowskiego Alarmu Smogowego, pod hasłem „Kraków bez smogu”. Prowadzone działania miały informować mieszkańców Krakowa o korzyściach (zdrowotnych i finansowych) wynikających z wyeliminowania przyczyn powstawania smogu.Kampania została przygotowana przez agencję Schultz Brand Friendly. Działaniom outdoorowym towarzyszył spot, wyświetlany w kinach sieci Cinema City, wyprodukowany przez Alvernia […]
Kontynuuj czytanie