Krakowski Alarm Smogowy skierował do Minister Przedsiębiorczości i Technologii wniosek o dołączenie do projektu zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, nad którym pracuje Rada Ministrów, propozycji projektu przygotowanego przez KAS. Chodzi m.in. o doprecyzowanie niejasności, jeśli chodzi o wprowadzanie stref czystego transportu, umożliwienie wprowadzania ograniczeń także mniejszym gminom czy w odniesieniu do pojazdów niespełniających norm emisyjnych.
We wniosku skierowanym do MPiT, Krakowski Alarm Smogowy zwraca uwagę m.in. na niejasności dotyczące tego, kto może, a kto nie może wjeżdżać do stref czystego transportu, a także czy "opłata za wjazd do strefy" może być pobierana jedynie w przypadku wjazdu, a więc przekroczenia granicy strefy, czy również w przypadku poruszania się wyłącznie w jej obrębie.
Za nieuzasadnione KAS uważa m.in. ograniczenie możliwości wprowadzania stref czystego transportu jedynie w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, zwracając uwagę, że duże natężenie ruchu jest problemem także mniejszych ośrodków. Za niezrozumiałe stowarzyszenie uważa ponadto brak możliwości wprowadzenia ograniczeń dla pojazdów niespełniających określonych norm emisyjnych, np. według klasyfikacji Euro I-VI.
Z pełnym wnioskiem skierowanym do Minister Przedsiębiorczości i Technologii można zapoznać się tutaj.
Projekt zmian w ustawie jest natomiast dostępny tutaj.
Fot. Shutterstock