Krakowski Alarm Smogowy
Single Blog Post

Antysmogowa kampania na ekranach kin. „Nie możemy liczyć jedynie na wiatr”

Opublikowany 2018-01-15

O 12 stycznia kinach należących do Cinema City widzowie zobaczą przed filmami antysmogowe spoty Polskiego Alarmu Smogowego. Będą one wyświetlane w 20 miastach w Polsce, we wszystkich kinach należących do sieci i zwrócą uwagę na zagrożenia, z którymi wiąże się oddychanie smogiem.

Kampania potrwa przez dwa tygodnie i w tym czasie spot obejrzy około miliona osób.

– Pochodzę ze Śląska, więc kwestie ochrony środowiska, a w szczególności zanieczyszczenia powietrza zawsze mnie dotyczyły – mówi Albert Hanslik, który na pomysł włączenia sieci kin do antysmogowej kampanii wpadł w czasie rozmów z ludźmi z Katowickiego Alarmu Smogowego.

Zaproponował więc możliwość emisji spotów w kinach należących do sieci Cinema City, w której pracuje. Dziś mówi przede wszystkim o konieczności zwracania uwagi na skalę i skutki zanieczyszczenia powietrza, które najmocniej doskwiera dzieciom i seniorom. Mówi: „Od kilku lat współpracuję z ruchami miejskimi koncentrując się na zwiększeniu świadomości społecznej w sprawach gospodarowania przestrzenią w miastach, a ostatnio głównie na problemie smogu. Każda inicjatywa dająca szansę na zmiany systemowe, a w efekcie na poprawę jakości powietrza w całej Polsce jest bezcenna. Nie możemy liczyć jedynie na wiatr, by móc zrobić większy oddech.”

Spot trwa 20 sekund i został przygotowany przez Polski Alarm Smogowy. Zwraca uwagę na skalę problemu i jego skutki zdrowotne. – Te są ogromne. W spocie pokazujemy liczbę przedwczesnych zgonów w Polsce, które Europejska Agencja Środowiska przypisuje zanieczyszczeniu powietrza pyłem zawieszonym. To 41 tysięcy osób, a trzeba pamiętać, że są to konserwatywne szacunki, które nie uwzględniają innych zanieczyszczeń, na przykład tlenków azotu, a za punkt odniesienia nie biorą powietrza bez żadnych zanieczyszczeń, a takie na jakie możemy być realnie narażeni – mówi Andrzej Guła z Polskiego Alarmu Smogowego i dodaje, że inicjatywa ze strony Cinema City to świetny przykład społecznie odpowiedzialnego zachowania biznesu. – To bardzo cieszy – dodaje.


O Autorze

Krakowski Alarm Smogowy

 

Mobilne płuca pokazały prawdę o smogu – PAS apeluje do Premiera

Opublikowany 2025-03-27 11:03

Szósta edycja kampanii Polskiego Alarmu Smogowego “Zobacz czym oddychasz” zakończyła się przed budynkiem Kancelarii Prezesa [...]

Przeczytaj więcej

Nowy program, stare problemy – PAS ocenia zmiany w programie Czyste Powietrze

Opublikowany 2025-03-20 15:59

Polski Alarm Smogowy poddał analizie ogłoszone zmiany w programie Czyste Powietrze - mimo kilku pozytywnych [...]

Przeczytaj więcej

Dziesiątki tysięcy “kopciuchów” w Metropolii Warszawskiej – czyste powietrze za pół wieku

Opublikowany 2025-03-19 08:56

W Metropolii Warszawskiej dymi ponad 87 tysięcy wysokoemisyjnych kotłów na węgiel i drewno – podaje [...]

Przeczytaj więcej