Galerie

Kampania "Weź dotację, wymień piec"



Kampania

W sezonie grzewczym na terenie Krakowa działa ok. 40 tys. pieców na węgiel. Są one głównym źródłem smogu i, zgodnie z uchwałą podjętą przez Sejmik Województwa Małopolskiego, powinny zostać zlikwidowane do końca 2018 roku.Oznacza to, że każdego roku 8 tysięcy pieców powinno zostać zlikwidowanych i zastąpionych ogrzewaniem bardziej przyjaznym środowisku. Do końca maja tego roku krakowianie złożyli ok 2000 wniosków. To znacznie więcej niż w ubiegłych latach, ale za mało, by spokojnie myśleć o likwidacji wszystkich palenisk w wyznaczonym terminie. Krakowski Alarm Smogowy przy wsparciu i dofinansowaniu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął 2 czerwca 2014 kampanię informacyjną „WEŹ DOTACJĘ, WYMIEŃ PIEC”. Kampania miała przede wszystkim pokazać korzyści zdrowotne związane z wymianą źródła ogrzewania oraz możliwości wsparcia finansowego, o jakie mogą ubiegać się w związku z likwidacją pieców mieszkańcy. Gmina Kraków oferuje dotacje na ich wymianę (średnio kilkanaście tysięcy zł na gospodarstwo) jak i dopłaty do rachunków za ogrzewanie. Bardzo atrakcyjną propozycją byłaby również możliwość dofinansowania termomodernizacji budynków. 

BILLBOARDY I CITYLIGHTY

W Krakowie pojawiło się 50 billboardów oraz 50 citylightów informujących o możliwości uzyskania dotacji do wymiany pieców oraz o wsparciu w ubieganiu się o dotacje, które można uzyskać w Punkcie Obsługi Mieszkańców na os. Zgody 2 i o przygotowanej przez nas stronie internetowej www.wymienpiec.pl.

 

Kampania „WEŹ DOTACJĘ, WYMIEŃ PIEC” miała za zadanie wesprzeć działania gminy Kraków i zwiększyć zainteresowanie mieszkańców programem wymiany źródeł ogrzewania. Dofinansowana byłą ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wsparły ją również następujące firmy: Klonex, Schulz Brand Friendly, IQ Media, Clear Channel, AMS i Media Billboards. 

Autorem zdjęć jest Kamil A. Krajewski (www.studioluma.pl)

Galeria